UPPDRAG: Kommunicera att 100% av Burger Kings meny numera är 100% ”real” (fri från konserveringsmedel och färgämnen).
PROBLEM: Svårt att skapa engagemang kring att Burger King är … nyttigt?
INSIKT: ”Whopper” definieras som ”a big monstrous lie” enligt ordböckerna. Katastrof! En 100% real meny kan obviously inte innehålla en big monstrous lie.
LÖSNING: Om tillräckligt många använder ett ord på ett nytt sätt måste den officiella definitionen ses över. Burger King tar därför strid mot ordböckerna genom att låta deras besökare definiera whopper som en ”non-artificial burger” i egna sociala medier. I utbyte mot en gratis burgare når Burger King ut med sitt budskap på ett organiskt och humoristiskt sätt. Rally up everyone!
One Show Young Ones 3x MERIT: 
Client Brief: Burger King / Experiential
Client Brief: Burger King / Digital
Client Brief: Burger King / Mobile
Copy: Smilla Luuk. AD: Erica Hungler & Max Anderholm.

You may also like

Back to Top